Sesongen 2015-16: Oktober – Fritt motiv – monokrom

Vi noterer atter en gang ny rekord i innleverte bilder med 65 stk.  Halden Kameraklubb har juryert bildene og mener at dette er de 10 beste:

(klikk på bildet for full oppløsning)

1.  Spitsbergen – av Isabelle Bacher

Juryen skriver: Fantastisk bilde. Flotte linjer og et magisk lys. Bildet er skarpt og meget bra fototeknisk. Motivet skiller seg ut, et bilde vi ikke ser så ofte. Enstemmig første plass

Isabelle Bacher_SPITSBERGEN

2. Man in the mist – av Jon-Eirik Boholm

Juryen skriver: Klassisk komposisjon med fine ledende linjer.Bildet gjør seg godt i gråtoner hvor ingenting er utbrent eller for mørkt. Et “herfra til evigheten” fotografi. En god andre plass og et bilde som ble veldig godt likt av alle i juryen.

Jon-Eirik.Boholm.Man In The Mist

3.  Rivejobb – av Frank Skog

Juryen skriver: Totalt organisert kaos og action 😉 Fine linjer innover i bildet som gir flott dybde. Kanskje kunne det vært litt mer kontrast i bildet. Moro å se et slikt bilde i konkurransen.

frank.skog.rivejobb

4. A man and his shadow – av Torbjørn Tiller

Juryen skriver: Bildet er flott med sin enkelhet. Også her er det et flott lys og fine linjer. Fint med detaljene i vannet og forfriskende perspektiv. Bilde er vakkert og ga oss mange tanker.

TorbjørnTiller.aManAndHisShadow

5. Daira – av Stig-Lennart Sørensen

Juryen skriver: Et fint modell bilde. Høyre skulder ødelegger bildet. Den litt for høye skulderen tar for mye fokus og det ser unaturlig ut. Ville kanskje sett litt mer hudporer, litt for retusjert her.»

Stig-Lennart.Sørensen. Daria I

6. Ingeborg – av Tor Gunnar Lehne

Juryen skriver : Et spennende portrett med ny vinkel. Vanskelig å vite om bildet er planlagt eller ikke, men uansett et fotografi som skapte mye diskusjon hos oss. Kanten nederst på bilde er vanskelig å ta bort, men mulig bilde hadde hevet seg uten den sorte kanten.

tor.gunnar.lehne.ingeborg

7. One World Trade Center – av Fredrik Wold Kolnes

Juryen skriver:  «Fint bilde. Litt for mye naturlig ramme på hovedmotivet. Usikre på om tåken er ekte eller lagt på i redigering. hadde vært fint med litt mer kontrast i bildet.

Fredrik.Wold.Kolnes.One.World.Trade.Center.sett.fra.Ground.Zero

8. Krabbe – av Cecilia Andersen

Juryen skriver: Artig bilde med fin fototeknikk. Vi så klart en heavyrocker på konsert, bilde tatt ovenfra, med hodet bøyd og armene i kors over hodet 😉 Så enkelt og så fint.

cecilia.andersen.krabbe

9. Uten tittel – av Torstein Johansen

Juryen skriver: Fint minimalistisk og rent bilde. Kanskje for utbrent og vi ønsket at det“sorte” skulle være enda mørkere.

torstein.johansen.uten tittel 1

10. Posing – av Torbjørn Tiller

Juryen skriver: Et bilde med spennende linjer. Skarpt og fototeknisk godt. Fine kontraster.

Torbjørn.Tiller.Posing