Analog

Tredje torsdag i måneden er det analogaften i klubblokalene våre.

Tidspunktet er som regel fra 19.00 til 22.00. Vi sender gjerne påminnelse via Facebookgruppa vår.

Analogansvarlig i styret
Trond Kjetil Holst – mobil 913 93 509

Driftsansvarlig mørkerom
Njål Guldbrandsen – mobil 971 15 706

Henvendelser om mørkerom og skannerrom rettes til morkerom@tromsofotoklubb.no

Brukeravtale

For å kunne bruke våre mørkerom og skannerrom skriver man en brukeravtale med Tromsø Fotoklubb. Med avtale og kurs på plass du booke tid på lik linje med studioet.

Bruk gjerne klubbens analoggruppe på facebook til å invitere med deg flere i mørkerommet.

Om mørkerommet

Klubben arrangerer jevnlig kurs og workshoper både for nybegynnere og mer avanserte mørkeromsbrukere:

Oppfriskningskurs

For deg som har vært i mørkerom tidligere arrangerer vi oppfriskningskurs. Dette gir en enkel innføring i bruk av forstørrer og kjemi. Varighet: 1 time.

Dette er et minstekrav for å ta i bruk mørkerommet, selv for erfarne brukere. Om ikke annet så for at du gjøres kjent med retningslinjene for bruk av mørkerommet og rutinene for håndtering av klubbens felles kjemi.

Innføringskurs i mørkeromsarbeid

Her får du selv prøve å fremkalle film og lage egne forstørrelser i mørkerommet. Varighet: 4 timer.

Om scannerrommet

Tromsø fotoklubb tilbyr sine medlemmer et godt utstyrt mørkerom. Mørkerommet har 4 arbeidsstasjoner, med forstørrere som tar både 35mm, mellomformat og 4×5-toms film. Kjemi dekkes av mørkeromsleien, papir sørger du for selv.

Av utstyr har vi følgende:

• 1 stk Imacon Flextight 848 scanner
  • 1 stk Epson V750 Pro
  • 1 stk Nikon 35mm scanner
  • I tillegg har vi et lysbord for visning av negativer
Foto: Kenneth Augdal