Mørkerom

Foto: Kenneth Augdal

Tromsø fotoklubb tilbyr sine medlemmer et godt utstyrt mørkerom. Mørkerommet har 4 arbeidsstasjoner, med forstørrere som tar både 35mm, mellomformat og 4×5-toms film. Kjemi dekkes av mørkeromsleien, papir sørger du for selv.

For å få tilgang til mørkerom og skannerrom skriver man en brukeravtale. (link?)

Bruk gjerne klubbens analogforum på facebook til å invitere med deg flere i mørkerommet!

Klubben arrangerer jevnlig kurs og workshoper både for nybegynnere og mer avanserte mørkeromsbrukere.

Oppfriskningskurs

For deg som har vært i mørkerom tidligere arrangerer vi oppfriskningskurs. Dette gir en enkel innføring i bruk av forstørrer og kjemi. Varighet: 1 time.

Dette er et minstekrav for å ta i bruk mørkerommet, selv for erfarne brukere. Om ikke annet så for at du gjøres kjent med retningslinjene for bruk av mørkerommet og rutinene for håndtering av klubbens felles kjemi.

Innføringskurs i mørkeromsarbeid

Her får du selv prøve å fremkalle film og lage egne forstørrelser i mørkerommet. Varighet: 4 timer.

Henvendelser om mørkerom og skannerrom rettes til morkerom@gammelweb.tromsofotoklubb.no

Analogansvarlig i styret er Mats Mordal, tlf: 938 64 053.

Driftsansvarlig for mørkerommet er Njål Guldbrandsen, tlf: 971 15 706.

For å booke mørkerommet, gå hit