Sesongen 2015-16: Desember – Abstrakt / fantasi

Hammerfest Fotoklubb har juryert desemberkonkurransen med tema «abstrakt / fantasi».  Vinner denne gang er Inge Nylund med sitt bilde «vannspeiling». På medlemsmøtet 7. januar kunne han avsløre at det er en vannspeiling av Ishavshotellet i Tromø. Vi gratulerer!  Mange flotte bidrag på topp 10 lista, men det var i det hele tatt mye godsaker blant de 57 innleverte bildene.  (klikk på bildene for full oppløsning)

Nr 1.  «Vannspeiling» av Inge Nylund

Juryen skriver: Krativt og fantasifullt og fullstendig abstrakt, Flott balanse og utsnitt. Mulige forbedringer: Kanskje noen utbrente partier?

Refleks i sjøen ved Ishavshotellet

Nr 2. «Antilope» av Veronica Klingan

Juryen skriver:  Flott utsnitt av et naturlig abstrakt motiv, fin balanse og dybde. Behagelig for øyet. Mulige forbedringer: Utbrent himmel?

tveronica_klingan_antilope

Nr 3. «Sandmønster» av Isabelle Bacher

Juryen skriver: Spennende bilde som setter fantasien i sving og som helt klart er innenfor temaet. Mulige forbedringer: Mer spenn mellom mørke og lyse partier.

IsabelleBacher.sandmønster

Nr 4. «Gående» av Torbjørn Tiller

Juryen skriver: Mykt og vakkert med fine toner og linjer, Fantasifullt, forteller betrakteren noe. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht juryens forståelse.

Torbjørn.Tiller. gående

Nr 5. «UpsnDowns» av Hanne Hansen

Juryen skriver: Perfekt speiling i en vannpytt, Kreativ avbildning, Vakre og balanserte farger. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht juryens forståelse.

hanne.hansen.UpsnDowns (1 of 1)

Nr 6. «Vrak» av Torstein Johansen

Juryen skriver: Stemningsfullt og vakkert motiv med fin fargebalanse. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht til juryens forståelse. Mangler litt luft oppe.

torstein.johansen.Vrak

Nr 7. «Frosne Bjørk» av Alf Martin Sollund

Juryen skriver: Balansert stemningsfullt med fin dybde. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht juryens forståelse. Litt for tradisjonelt.

AlfSollund_Frosne_Bjørk

Nr 8. «Horisont» av Torstein Johansen

Juryen skriver: Fantasifullt og kreativt av et dagligdag motiv. stemningsfullt med fin balanse. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht juryens forståelse.

torstein.johansen. Horisont

Nr 9. «Løvetenner» av Bente Amundsen

Juryen skriver: Vakker fargebalanse og fint utsnitt. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht juryens forståelse. Mangler dybde og er litt tradisjonelt.

bente.amundsen_Løvetenner

Nr 10. «Strekkoder» av Torbjørn Tiller

Juryen skriver: Balansert med nydelige fargetoner og lys. Mulige forbedringer: Ikke abstrakt nok ihht vår forståelse Slurv i redigering bla hvite striper på hver side.

Versjon: holga