Studio

Vårt fotostudio

Tromsø fotoklubb tilbyr sine medlemmer muligheten til å jobbe i et profesjonelt fotostudio i våre klubblokaler i Stakkevollveien 33 (Europris). Lokalene våre befinner seg i underetasjen på sørsiden. Studioet er på ca. 50m² og inneholder utstyr som vil tilfredsstille både amatører og profesjonelle.

Vi har totalt 4 studiolamper med rikelig av tilbehør, bakgrunner, softbokser, reflektorer mm.

Vi arrangerer også workshops i lyssetting for klubbens medlemmer.

Screen Shot 2013-06-19 at 21.08.36
© Jens Kristian Nilsen

Booking av studio

VIKTIG:

Fotoklubbens studio leies kun ut til medlemmer i klubben som har gjennomført fotoklubbens innføringskurs i bruk av studio. Dette gjelder både kommersiell og ikke-kommersiell bruk.Tromsø Fotoklubbs studio kan brukes av medlemmer i klubben, så fremst de har vært med på et innføringskurs i bruk av studioutstyr og har underskrevet brukeravtalen.

Du kan booke studio som vanlig medlem eller for kommersiell bruk her

Booking gjøres på følgende måte:

1. Sjekk i kalenderen når studio er ledig
  2. Du får bekreftelse når bookingen er i orden, ikke forvent at du får svar med en gang
  3. Book i god tid for å være sikker på at du får plass

Obs! Kurs som arrangeres i regi av Tromsø Fotoklubb har fortrinnsrett i studio, så selv om du har booket tid kan du miste denne. Dette vil klubben forsøke å gi beskjed om så raskt som mulig slik at du kan få booket en annen tid. Dette kan skje både på ukedager og i helger.

Hva koster de å leie?

Personlig studiobruk:

• Klubbens medlemmer betaler kr 200 for inntil 3 timer ikke-kommersiell virksomhet i studio

Kommersiell virksomhet:

• Hvis du tar betaling for fotografering, og fotograferer utover venner/familie koster det kr 900 å leie studio inntil 3 timer.
  • Når 900 kr betales, vil ikke klubben legge seg opp i hva studio brukes til. Du må selv varsle komersiell booking inn til studioansvarlig samtidig som du booker studio. Melder du ikke kan klubben flytte tiden din hvis det dukker opp kurs etc.

Generelle regler for bruk

• Studio leies ut i 3-timers bolker
  • Det er dessverre ikke mulig å leie 2 stk. 3-timersbolker etter hverandre
  • Hvis bestilt tid ikke blir brukt vil den fortsatt faktureres, så fremst den ikke blir avbestilt i rimelig tid (1 uke før). Dette er fotografens ansvar.
  • Husk å skrive deg inn i loggboka som ligger i studio.
  • Har du merknader eller er det noe som ikke fungerer eller blitt skadet – skriv dette i boka så får vi fikset det så raskt som mulig. Vi ønsker å ha et velfungerende studio for alle som bruker det.
  • Kode til nøkkelboks får du når du booker «nystudioet» for første gang. NB: Hvis du ikke har mottatt nøkkelkode etter godkjenning av booking, send mail, ikke sms til studioansvarlig minst 24 timer før du skal bruke studio.
  • Dyr er ikke tillatt i studioet! Det vil dessverre ikke blitt gitt flere dispensasjoner for dyrefotografering.
  • Oppstår det skade pga. tankeløs eller uforsiktig bruk, vil klubben fakturere deg en egenandel på 50 % av medførte kostnader. Dette er fordi studioutstyr/-materiell  er kostbart.

Parkering

I helgene og utenom butikkens åpningstider skal parkeringskort legges i bilen. Slike kort ligger i loggbøkene for studio og i mørkerommet. Viktig: Husk å legge kortene tilbake i loggbøkene etter bruk.