Årets fotograf – Alf Martin Sollund

Årets Fotograf: Alf Martin Sollund

Alf Martin Sollund hentet flest poeng gjennom de 9 fotokonkurransene i 2014-15 sesongen og vant med god margin. Han vant en av måndesrundene med «Gutta på jobb», og leverte god kvalitet gjennom hele året. Alf Martin har vært meget aktiv i klubben de senere år, og spesiellt det siste året. Han deltok blandt annet i Nasjonal Fotovandring i september, hvor alle hans 3 bidrag kom blandt top-6 i lokal runde. Disse gikk så videre til nasjonal runde – hvor Alf Martin klarte å kapre 5. plassen totalt med sitt bilde «Steike godt».

Alf Martin har på ett av medlemsmøtene i år vist frem sine bilder og fortalt «hemmeligheten» med måten han fotograferer og redigerer sine bilder på. Han kjennetegnes med å fotografere gamle hus og anna «gammel mainnskit» på en måte som gjør det morsomt og interessant. Humor og friske farger er gjennomgangmelodien. Alf Martin er sportsfisker (som vi ser av selfien) og reiser mye. Han deler gjerne sine fantastiske bilder fra steder han besøker og mennesker og situsjoner han møter på.

Alf Martin er ny styremedlem i fotoklubben, der har vi bruk for hans kompetanse og energi.

Vi gratulerer !

«Selfie»