Introkurs foto våren 2021

Vil du bli en bedre fotograf?

Har du et digitalkamera liggende som du ikke er helt komfortabel med å bruke?

Dette kurset passer for deg som ønsker å lære det grunnleggende innen digitalfoto, og få mer ut av ditt kamera!

Målet er at du ved endt kurs føler deg trygg på innstillingene  på kameraet ditt, og kan benytte disse til din fordel i ulike foto settinger.
I dette kurset vil du lære om følgende:
*Eksponering
*Blender
*Lukker
*ISO
*Objektiver
*Komposisjon
Kurset går over seks kvelder med oppstart onsdag 10. mars kl 1800. Det blir tid til å praktisere mellom hver kurskveld. Øvrige datoer for kurs er 17.03, 24.03 07.04, 14.04 og med avslutning 21.04.
Pris for kurset: Medlemmer i Tromsø fotoklubb: Kr 1 500,-, ikkemedlemmer kr 2 000,-
Vi trenger minimum 6 deltakere for å starte kurset, og maks antall kursdeltakere er 12.

Kort presentasjon av kursholdere: Trond Kjetil Holst & Stina Grønbech
Trond Kjetil Holst har mer enn 30 års erfaring som fotokunstner og har mange års erfaring fra undervisning innenfor feltet. Han har hatt flere utstillinger og elsker å jobbe med alternative fotoprosesser.
Stina har fotoutdanning fra New England School of Photography i Boston (USA). Hovedvekt på Dokumentar, Fine Art & Portretter.
Hun holder flere ulike workshops innenfor fotosjangeren og har juryert flere fotokokuranser.
Elsker å jobbe med mennesker og å snakke om fotokunst!