Fotoutstillingen «KYSTEN VÅR» åpnet søndag 18. oktober på Tromsø Bibliotek

Tromsø Fotoklubb åpnet sin nye fotoutstilling «Kysten vår» på Tromsø Bibliotek søndag 18. oktober.

Utstillinga beskriver utfordringen med maritim forsøpling og plast i havet, som er et enormt miljøproblem som berører oss alle. Åpninga er samme dag som årets TV-aksjon, som i år går til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Vi mener det er viktig å fokusere på dette temaet, slik at vi kan jobbe for å redusere utslipp i havet og langs vår langstrakte kyst. Bildene er tatt av flere av fotoklubbens medlemmer.

Utstillinga vil bli stående på Tromsø bibliotek ut november måned, og er åpen for alle.

Bildene kan kjøpes for kr. 5.000/stk og overskuddet går til innsamlingsaksjonen.

Medlemmer som har bilder med i utstillinga er: Mervi Salo, Torbjørn Tiller, Håvard Boge, Knut Georg Forberg, Gry Berntzen, Audun Iversen, Mark Ledingham, David Wrangborg, Siw Helene Solli, Torbjørn Sundheim, Bjørn Tore Sørensen, Lena Pettersen, Bo Eide og ett fra Tor Gunnar Lehne.

Avisen iTromsø sin dekning av saken

Åpningstale av leder Randi Olsen