Fotoutstillinga på Fjellheisen – offisielt åpnet 8. april 2019

12 medlemmer inkl. nyvalgt leder i fotoklubben, Randi Olsen, hadde tatt turen opp for å være med på åpningen av fotoutstillinga på Fjellheisen. Som seg hør og bør på en åpning, drakk vi sprudlevann fra glass med høy stett, mens vi tok runden gjennom utstillinga. Hver fotograf fikk sagt noen ord om sitt bilde. Her fremkom flere hemmeligheter og morsomme historier, men disse kan vi dessverre ikke referere. Det som skjer på Fjellheisen – blir på Fjellheisen!

På bildet i saken ser vi «Årets Fotograf» i fotoklubben, Torbjørn Sundheim – forklare hvordan kirke-bildet ble til. Han hadde forøvrig tatt turen helt fra Målselv for å overvære åpningen.

Utstilling er en del av samarbeidet mellom Fjellheisen og Tromsø Fotoklubb. Samarbeidet kan kort oppsummeres med at medlemmer av Tromsø Fotoklubb kjører gratis heis mot at fotoklubben utsmykker Fjellheisen med flotte Tromsø-bilder.

Utstillinga er hel-sponset av CEWE Japan Photo og printet på aluminium. Vi takker for støtten!

Disse 13 fotografene deltar på utstillinga: Jon-Eirik Boholm, Hildegunn Lande, Gunnar Pedersen, Torbjørn Sundheim, Ulf Tranung, Kristin Berg, Truls Tiller, David Wrangborg, Tom S. Jenssen, Knut Forberg, Lena Pettersen, Anders Myhre Brakestad og Torbjørn Tiller

Tom S. Jenssen peker og forteller
Ulf Tranung – det går i blått
David Wrangborg – forteller om telttur i Signaldalen
Lena Pettersen forklarer nordlysets bevegelser
Kristin Berg har en hemmelig nordlys-plass på Kvaløya
Hildegunn Lande har møtt et reinsdyr på Tisnes.
Torbjørn Tiller forteller om flaks og tålmodighet som fotograf
Truls Tiller sitt «Nordens Paris»