Tromsøkalenderen

En viktig tradisjon

Tromsøkalenderen er Tromsø fotoklubb sitt største inntektsgrunnlag, og er hovedgrunnen til at vi kan tilby våre medlemmer et bredt og billig kurstilbud, samt et av Norges beste amatørstudio.

Vil du vise dine bilder i kalenderen?

Vi er svært takknemlige for at våre medlemmer tar gode bilder og i ekte dugnadsånd vil dele dem med fotoklubben. Det er stor stas å vite at mitt bilde henger på veggen i hundrevis av hjem. Alle medlemmer som bidrar med bilder som blir brukt i kalenderen, får 5 kalendere i gave. Disse kan du gi bort eller selge med fortjeneste.

Du kan sende inn bilder gjennom hele året, men det kommer gjerne ekstra påminnelser fra styret på sommeren og tidlig høst. Neste års kalender settes sammen på seinhøsten, og skal være klar til salg innen november.

Har du et godt «kalenderbilde», så kan du sende dem inn til kalender@tromsofotoklubb.no

Du må være medlem i Tromsø fotoklubb for å få bilder på trykk i kalenderen.

Hva er et godt kalenderbilde?

Vi ser at spesielt bilder med folk slår godt an i kalenderen. Husk å spørre om lov hvis en person er gjenkjennelig og hovedfokus i ditt bilde.

Ekstra gode kalenderbilder er tatt i ulike situasjoner i bybildet eller på tur i den flotte Tromsønaturen. Og husk Tromsø betyr for oss hele Tromsø kommune, ikke bare Tromsø by – selv om Tromsøbyen er en populær gjenganger.

Kalenderkomitéen

Klubben trenger flinke folk til å bidra i kalenderkomitéen. Det er en hel del arbeid som skal til for å komme i mål med en ferdig kalender. Utvelgelse av bilder, grafisk produksjon, trykking, salg og utkjøring.

Kunne du tenke deg å bidra?

Send e-post til kalenderansvarlig