Strandrydding på Rebbenesøya 3-4. juli 2020

Rydding og fotografering i fjæra – 2 fluer i en smekk!

Fotoklubben arrangerer Kinderegg-tur, tre gode formål på en gang:

• Fotografering til utstillingen «Kysten vår», med fokus på forsøpling av havmiljøet
  • Strandrydding: etter at vi har fotografert, så rydder vi
  • Sosialisering og fotoprat

Norges Råfisklag har utlyst penger til frivillige organisasjoner som driver strandrydding, her har vi en god mulighet til å skaffe inntekter til klubben, samtidig som vi gjør en god gjerning, og på toppen av alt: her bør det være gode muligheter til å få tatt bilder til utstillingen.

Etter avtale med kommunen og lokalkjente har vi plukket ut et område mellom Engvika og Måsvika på Rebbenesøy. Her ligger det 8-9 vestvendte, kritthvite strender. Slikt bør det bli gode bilder av!

Opplegget er som følger:

• Vi reiser utover fredag ettermiddag (3. juli), retur på lørdag (eller søndag for de som vil)
  • Fotografering og sosialiering på fredag kveld
  • overnatting i telt
  • Rydding lørdag formiddag, så retur

I utgangspunktet sørger man for telt selv. Vi organiserer biltransport når vi ser hvor mange som melder seg, men det går også an å ta buss utover på fredag (avreise 16.35 fra Prostneset, billett kjøpes helt fram, bussbytte i Hessfjord og etter ferja – null stress 🙂 ). Vi må bare sørge for å være nok biler til å komme oss tilbake med bil på lørdag/søndag.

Meld deg på til post@tromsofotoklubb.no, eller via fotoklubbgruppa på Facebook.