Om klubben

Tromsø fotoklubb er en stor og aktiv klubb med et variert program av kurs, turer, utstillinger, konkurranser, studiokvelder og mer!

Vi er en møteplass for alle fotointeresserte. Alt fra ferske amatører til profesjonelle fotografer får bidra med bilder, innspill, kunnskap og erfaringer. Vi har stor kursaktivitet og mange aktive medlemmer som bidrar til et inkluderende og trivelig fotomiljø i byen vår. Mer om aktiviteter

Vår kontaktinfo:

Klubblokaler og studio

Klubben har klubblokaler med et stort og velutstyrt studio som kan leies av medlemmer og profesjonelle. I tillegg har vi godt utstyrt mørkerom med fire forstørrere, vi har flere scannere og vi har møte-/kursfasiliiteter med stor skjerm og prosjektør/lerret.

Månedlige medlemsmøter

Første torsdag i måneden arrangeres det medlemsmøte med foredrag, bildevisning og konkurranser. Medlemsmøter holdes i våre lokaler på Stakkevollveien 33, på baksida/nedsida av Europris. Alle med interesse for fotografi er velkommen som medlem i klubben!

Klubben ble stiftet helt tilbake på 1930-tallet

Å fremme interessen for fotografi som uttrykksform og kunstform i Tromsø

Klubbens utmerkede formål

Tromsø Fotoklubb ble opprinnelig stiftet på 1930-tallet, men hadde noen års opphold fra ca 1960. Aktiviteten ble tatt opp igjen i 1975, og klubben har vært drevet uavbrutt siden da.