Medlemsmøte 6. juni 2019

Tromsø fotoklubb får besøk av Morten Andersen, som med sine 21 bøker er en av Norges mest produktive «fotobokfotografer». Morten har utdannelse fra International Center of Photography i New York, og har en karriere som spenner fra dokumentar, fotojournalistikk og konsertfoto til mer konseptuell fotokunst. Dette gjenspeiles også i bøkene hans.

Den første boka, Fast city, er med i The Photobook: A history Vol III. Den kommer nå i ny utgave (og kan fås med signatur på møtet!). Han vil også si litt ekstra om Country.Rock fra 2017, hvor mange av bildene er tatt i Nord-Norge.

Morten vil fortelle om de mest kjente av sine fotobøker, hvordan han skaper sine bøker og om hva han tenker om fotoboken som medium.

Det blir også som vanlig er på sesongens siste medlemsmøte, kåring av årets fotograf og årets bilde.

I tillegg Nytt

Velkommen til fotoklubbens lokaler i Stakkevollveien 39.