Innføringskurs i bruk av fotoklubbens studio

Dette kurset kvalifiserer til å leie studio i Tromsø fotoklubb. Kurset er en innføring i sikker bruk av studioutstyret. I dette kurset får du anledning til å lære grunnleggende bruk av studioblitzer og tilbehør og får prøve ut en rekke lyssettinger i forbindelse med fotografering av personer. Meld deg på i dag, vi kjører første mann til mølla prinsippet. Medlemmer som har deltatt på samme kurs tidligere, men som trenger litt påfyll kan delta gratis! Det er dog et krav om at årets medlemsavgift er betalt. Nye medlemmer vil komme først, deretter fyller vi opp med de som ønsker å ta kurset på nytt.

Innhold i kurset:

– Opprigging og bruk av blitzer
– Bruk av ulike diffusorer og reflektorer
– Bruk og bytte av bakgrunner
– Innretninger for å trigge blitzer fra kamera
– Innstilling av kamera for studioopptak
– Bruk av referansekort
– Enkel lyssetting av person
– Rutiner for rydding og renhold av studio
– Booking av tid i studio

Praktisk informasjon:

• Dato: Søndag, 7. april 2019
• Tid: 11.00-18.00
• Ta med mat hvis du ønsker det, dette er ikke inkludert i kursavgiften – hvis kaffemaskinen fungerer så serverer vi kaffe!
• Ta med eget kamera

Sted:
Tromsø Fotoklubb, Stakkevollvegen 39, 9010 Tromsø

Antall deltakere: Min 4 – maks 12

Kursavgift:
Medlemmer i Tromsø fotoklubb: 600,-
Summen går uavkortet til Tromsø fotoklubb.

Kursholder:
Jens Kristian Nilsen

Annen info:

• Kun medlemmer i Tromsø fotoklubb kan delta. Er du ikke medlem? Meld deg inn her
• Bindende påmelding.
• Etter gjennomført kurs kan du tegne brukeravtale og bruke vårt studio på egen hånd.

Opps, fant ikke skjemaet.