Fotoklubbens høstutstilling 2017 – innleveringsfrist søndag 27. august!

Tromsø Fotoklubb inviterer sine medlemmer til å delta på årets Høstutstilling!

Årets Høstutstilling vil ha to tema: De griper litt inn i hverandre – og burde være interessante både for fotografer og publikum!

1. Tromsø Skipsverft.  Verftet skal rives for å gjøre plass til boliger m.m http://www.itromso.no/nyheter/2017/03/21/Slik-kan-Tromsøs-nye-bydel-bli-14482909.ece  En viktig del av Tromsøs lokalhistorie blir dermed borte om kort tid. Rivingen er allerede startet og i skrivende stund (fredag 9. juni) arrangeres rivefest med konserter og arrangementer på Verftstomta.  Vi hadde opprinnelig en avtale om å få fotografere inne i bygningene. AV FORSKJELLIGE GRUNNER MÅ VI DESSVERRE AVLYSE DETTE. Det er likevel mulighet å ta bilder der, men det ordner man på egen hånd. . Har du kanskje noen godbiter fra Verftet i din portefølje? Dette er anledningen å finne de frem!
  2. Tromsø-Bilder.  Inspirert av Knut Stokmos fantastiske utstilling på Perspektivet Museum, har vi lyst til å trå litt i hans fotspor. Tromsø-bilder, nye bilder, gamle bilder – og kanskje bilder som kan vise kontrastene mellom nye – og gamle Tromsø.

Utstillingen vil være max 40 bilder og vil bli vist i sin helhet en lørdag i Tromsø sentrum og  Jekta Storsenter – eller et annet kjøpesenter utpå høsten.

SISTE NYTT: Utstillingen har fått plass på FOKUS BIBLIOTEK fra ca. 25. september og ut oktober.  Vi kan disponere et romslig område i 2. etasje – som rommer hele utstillingen.

Antall bilder: Du kan sende inn inntil 2 bilder til hvert tema.  Sendes til konkurranse@gammelweb.tromsofotoklubb.no  – merkes slik: fornavn.etternavn.bildetittel.jpg – NB! Ikke komprimer bildefila – bildene skal printes!

Frist for innsending: Ny frist er søndag 27. august.

Hvilke bilder får delta på utstillingen? En jury gjør utvelgelsen. Alle som sender inn bilder er garantert å få med MINST ETT bilde.

Print: Bildene printes på kappa eller MDF plate. Fotoklubben ordner med felles print, men vil du ordne det selv – kan du selvfølgelig det.

Størrelse: Max størrelse er 50×70 cm.  Ønsker du å lage et panorama er største bredde 70 cm. Et kvadratisk format må max være 50×50 cm.

Pris: Et sted mellom 600 – 700 pr. bilde

Salgsutstilling? Vi erfarte i fjor at offentlige bygg ikke tar i mot salgsutstillinger.  Derfor vil ha både-og i år.  Får vi plass i offentlige bygg, vil det IKKE være en salgsutstilling.  Det vil likevel stå en plakat om at «hvis du ønsker å kjøpe et bilde – ta kontakt med utstillingsansvarlig for pris og praktiske ting»  Der vi kan kan kjøre salgsutstilling – vil vi gjøre det.  Hver enkelt priser sine bilder og vi anbefaler en minimumspris på kr. 2.000. Oppgi dine priser i eposten sammen med bildefilene.

Hilsen Høstutstillingskomitèen ;  Tone Jørgensen, Tor Gunnar Lehne og Torbjørn Tiller